کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام ارائه دهنده دوره های تخصصی زبان انگلیسی

کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام ارائه دهنده دوره های تخصصی زبان انگلیسی

انگیزش یادگیری زبان

چهارشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۳، ۰۶:۱۸ ب.ظ

انگیزش

افراد در جوامع امروزی یا به بیان دیگر جوامع مدرن لحظه هایشان را با رسانه ها از جمله رسانه های الکترونیکی سپری می کنند. هرکدام از این رسانه ها گاهی یک یا چند نیاز آنها را برآورده می سازد.

بی تردید برای استفاده بهتر از رسانه ها باید به شناختی نسبی از نیازهایمان رسیده باشیم و آنها را اولویت بندی کنیم.

این نیازها میتوانند اجتماعی یا روانی و غیره باشند که وقتی در مسیر رسیدن به هدفی مشخص قرار بگیرند "انگیزش" نامیده می شوند.

انگیزش اولین قدم برای یادگیری زبان می باشد،چراکه اولین تیر کمان ما همان احساس "نیاز" و یادگیری همان" هدف" ماست.

انگیزش مورد بحث ما خود بر دونوع می باشد: انگیزش درونی،انگیزش برونی.

انگیزش درونی که در افراد برون گرا به صورتی است که فرد برای برقراری ارتباط با دیگران از آن سود می جوید.(نیاز اجتماعی).

حال آنکه انگیزش برونی،در افراد درون گرا شکل می گیرد و برای تعمق و تفکر شخصی سودمند است(نیاز روانی).

ارتباط و اانگیزش دو عامل مکمل یکدیگر هستندکه افراد را برای یادگیری زبان تشویق می کنند.

حال با یکی از اساتید  زبان انگلیسی در کالج بین المللی آریام در خصوص موضوع یادگیری به گفتگو نشسته ایم.

-آقای آزاد  شما در زمان آموزش به فراگیران زبان انگلیسی به شخصیت های آنان توجهی دارید؟ منظور درون گرا و برون گرا بودن آنهاست ؟ آیا شیوه آموزش در هر فرد متفاوت است ؟

شخصیت افراد یکی از عوامل اصلی در تعیین مدل یادگیری (Learning Style) آنهاست.از آنجایی که آموزش یک فرآیند دوسویه است و در آن یک سو فرستنده پیام (مدرس) و سویی دیگر گیرنده پیام (فراگیر) است پس می بایست سیگنال های ارسالی از سوی مدرس توسط فراگیر به درستی دریافت شود و این امر امکان پذیر نمی شود مگر با شناخت درست ویژگی های گیرنده از جانب فرستنده.لذا قطعا شیوه ی آموزش افراد با یکدیگر متفاوت است و اگر مدرس قادر به شناخت فاکتورهای شخصیتی افراد نباشد، در حقیقت هیچ گونه ارسال و دریافت موفقیت آمیزی صورت نمی پذیرد. تست روانسنجی آموزشی یکی از مدرن ترین روش های شناخت "شخصیت آموزشیافراد است و دو مدل اصلی درون گرا (introvert) و برون گرا(extrovert) در تعیین شیوه آموزشی افراد بسیار تاثیرگذار هستند.

_این بار من درباره تاثیری که یادگیری زبان انگلیسی می تواند بر روی روان افراد داشته باشد از استاد آزاد پرسیدم و ایشان در پاسخ گفتند: اصولا انسان ها از دستیابی به دستاوردها و مهارت های جدید احساس خرسندی و شادمانی می کنند.این احساس رضایت در ارتباط با یادگیری "زیان دوم" بسیار عمیق تر و ماندگارتر است چرا که به عقیده روانشناسان آموزش ؛ چون زبان  بخصوص  زبان انگلیسی وسیله برقراری ارتباط است و انسان ها در روابط خود بیش از هرچیز دیگری به "ارتباط گیری" درست نیازمندند، لذا با یادگیری زبان انگلیسی می توانند به درستی "بفهمند" و فهمیده شوند. این احساس رسیدن به درک و توانایی ادراک به زبان دیگر،سبب ایجاد یک روند روانی مثبت در افراد می شود و آنها هر چه بیشتر در این مسیر گام بر می دارند احساس اعتماد به نفس بالاتری پیدا می کنند و در نهایت به این باور می رسند که  "من می توانم" !

در ادامه استاد آزاد اشاره به این دارند که شاهد این اتفاق بوده اند و بارها فراگیران خود را در این حال دیده اند که از یادگیری زبان انگلیسی احساس رضایت و شعف دارند و این همان هدف اصلی آموزش در کالج آریام است: "رسیدن به حس خوشایند یادگیری".

حال با این سوال که شما به عنوان مدرس برای یادگیری و شیوه های مختلف آموزش زبان انگلیسی؛ انگیزشی خاص و یا راهکارمتفاوتی دارید بحثمان را به پایان می بریم:

ارائه راهکارهای متفاوت برای آموزش زبان انگلیسی به افراد مختلف با شخصیت های متفاوت امری ضروری و در جهت (حفط کیفیت آموزش) است. اگر مدرس در مسیر آموزش از ابزارها ،راهکارها و روش های جدید و متنوعی همسان با مدل یادگیری افراد بهره نبرد، قطعا به نتایج ایده آل خود نخواهد رسید. بارها برای خود من پیش آمده که برای یک فراگیر خاص با شخصیتی متفاوت و مدل یادگیری منحصر به فرد به تولید روش و شیوه ی جدید بپردازم و از ابزارهای متنوع و به روز جهت بالا بردن سطح انگیزش و یادگیری آن فرد استفاده کنم. لذا نوآوری و ابداع یا آفرینش در آموزش زبان ،امری حیاتی است و آموزش یکنواخت و فاقد خلاقیت های جدید،قطعا رو به زوال و نابودی است.

در پایان به این جمع بندی می رسیم که برای برطرف ساختن این نوع نیازها، دسترسی به تمامی امکانات و دانش روز و فناوری ها در سرتاسر دنیا یک نیاز مشترک وجود دارد که سبب ارتباطی چندسویه و هدفمند می شود و آن نیاز به آشنایی با زبان های بین المللی مانند زبان انگلیسی است که زبان مشترک برای برقراری ارتباط در تمامی دنیاست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۱۵
کالج آریام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی