کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام ارائه دهنده دوره های تخصصی زبان انگلیسی

کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام ارائه دهنده دوره های تخصصی زبان انگلیسی

P.R.E.P.A.R.E، هفت تکنیک ساده و مهم در IELTS

دوشنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۲:۳۸ ب.ظ

Yes ielts


قصد داریم چند نکته ساده ولی مهم را برای موفقیت شما در آزمون آیلتس به صورت مختصر ذکر کنیم. این هفت نکته در 7 حرف کلمه PREPARE خلاصه شده است. رعایت نکردن این نکات ساده می­تواند کار شما را دشوار کند! 

1) P-Practice (تمرین مداوم)  

اصطلاحا گفته می شود که تمرین مداوم در هر چیزی موجب کمال در آن می­شود. این امر در مورد هر چیزی که در زندگی با آن سر و کار داریم صدق می کند. تا حالا از خود پرسیده­اید که چرا بعد از سالها حضور در شغل خود، تقریبا تمامی امور خود را به راحتی انجام می­دهید؟

آزمون آیلتس هم در این مورد استثنا نیست. برای موفقیت در این آزمون، باید تمرین خود را به صورت مداوم ادامه داده و تمامی نکات مفیدی را که در حین خواندن مطالب مختلف فراگرفته اید  به کار ببرید. ولی به این اکتفا نکنید، باید پیشرفت خود را در هر مرحله ارزیابی کنید و بخش­هایی که نیاز به تمرین بیشتر دارند را برای خود مشخص کنید.

برای مطالبی که به خوبی به آنها تسلط دارید، بیش از حد خود را خسته نکنید.

2)  R-Read(خواندن)

فرانسیس بیکن می­گوید که "خواندن، یک مرد را کامل می­سازد". تا جایی که می­توانید مطالب مختلف بخوانید، خصوصا در مورد مطالبی که در آنها ضعف دارید. مثلا اگر در نوشتار ضعیف هستید، کتاب­هایی در مورد تقویت نوشتار مطالعه کنید.

یکی از بهترین روش­ها برای بهبود نوشتار، خواندن مطلب در مورد موضوع مورد علاقتان است. چکیده­ ی مطلب را استخراج کرده و با این ذهنیت که می­خواهید آن را برای عموم نشر دهید، با کلمات خودتان آن را بازنویسی کنید. این را مداوم تکرار کنید و پس از مدتی، از مقدار پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد.

3)E-Eliminate distractions (حذف عوامل پرتی حواس)

آزمون آیلتس  را به هیچ عنوان سرسری نگیرید، ممکن است آینده­ی شما به آن وابسته باشد.

اگر واقعا به فکر آینده خود هستید، آزمون آیلتس و این توصیه ها را در مورد آن جدی بگیرید. گاهی اوقات کنار گذاشتن چیزهایی که به آن عادت کرده­ اید

 کمی دشوار است، قبول دارم، ولی اینجا پای آینده شما در میان است. خاموش کردن تلفن هوشمند یا خارج شدن از شبکه های اجتماعی، حتی برای لحظاتی،

 میتواند قدرت تمرکز و درک شما را بالاتر ببرد.


4) P-Positive Attitude (دید مثبت)

اگر بقیه می­توانند، شما هم می­توانید. به همین سادگی؟ خیر، صرف باور کردن اینکه می­توانیم کافی نیست. مهم این است که کارها را درست به نحوی انجام دهیم که ما را به هدفمان نزدیک تر کند و در کنار آن، باور به این موضوع که ما می­توانیم آن را انجام دهیم.

5) A-Allocate time (تخصیص زمان کافی)

آیا چندین بار تست آیلتس را داده اید؟ نتایجتان اختلاف زیادی با یکدیگر داشتند؟ خیر، مطمئن هستم که اینگونه نبوده، چرا؟

به یاد داشته باشید، آیلتس یک تست استاندارد است، صرف نظر از اینکه چندبار آزمون را بدهید، در صورتی که تمرین نکرده باشید، همان نتایج را به دست خواهید آورد. به عنوان مثال، اگر در آزمون آیلتس، در بخش Listening و Speaking نمره 7 و در بخش های Reading و Writing نمره 6 را کسب کرده اید، سپس زمان زیادی صرف تمرین Reading کرده اید، ولی تنها بخش اندکی از وقت خود را به Writing اختصاص داده اید، به احتمال زیاد، نتایج شما در آزمون بعدی همان خواهد بود، با این تفاوت که نمره Reading شما کمی بیشتر شده. چرا؟ چون تمرین بیشتری برای Reading انجام داده اید، ولی برای Writing به اندازه کافی تمرین نکرده اید.  

6) R-Review (مرور)

منظور از مرور، بازبینی مطالب آموخته شده توسط شما نیست! بلکه منظور مرور اولویت­هایتان است. شاید با خود بگویید من بعد از کار روزانه ام خسته می­شوم و دیگر حوصله­ای برای آماده شدن برای آیلتس نمی­ماند. ولی آیا این دقیقا همان دلیلی نیست که آزمون آیلتس را میخواهید بدهید؟ تا موقعیت شغلی و تحصیلی بهتری نسبت به آنچه هم اکنون در آن هستید به دست آورید؟

آیا سپری کردن یک ساعت از زمان استراحتتان برای این منظور خیلی زیاد است؟!

7) E-English Grammar (گرامر)

فارغ از اینکه چه مقدار ایده­ ی نو و جدید در ذهن خود دارید، تا زمانی که آنها را به صورت شیوا به زبان نیاورید و یا روی کاغذ پیاده نکنید، این ایده ­ها در ذهن شما باقی خواهند ماند و خارج نخواهند شد. درک شما از گرامر زبان انگلیسی تاثیر بسیاری در Writing و Speaking شما خواهد داشت. پس قبل از آزمون، سعی کنید گرامر خود را تا جایی که می­توانید تقویت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۰
کالج آریام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی