کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام ارائه دهنده دوره های تخصصی زبان انگلیسی

کالج بین المللی آریام

کالج بین المللی آریام ارائه دهنده دوره های تخصصی زبان انگلیسی

4 نکته جالب و عجیب درباره زبان انگلیسی

شنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۴۵ ق.ظ


شاید معمولی ترین مسائل هم گاهی نکات بسیار جالبی و ریزی در خود نهفته داشته باشند. زبان انگلیسی هم از این قاعده مستثنی نیست و چیزهای جالب زیادی در خود دارد، اکنون تنها به 4 مورد از این موارد خواهم پرداخت.

1)     شکسپیر تعداد زیادی از کلماتی را که استفاده می کرد خودش می ساخت

کلماتی مانند "Assasinate"، "impartial"، "worthless"، "grovel" و "mimic" هیچ کدام قبل از عصر شکسپیر وجود خارجی نداشتند و او تصمیم گرفت این کلمات را متناسب با فضا و ساختار نوشته های خود بیافریند.

2)     انگلیسی کهن اکنون غیر قابل خواندن است

نه فقط به این خاطر که این نوع قدیمی از زبان انگلیسی بسیار کسل کننده است، بلکه به معنای واقعی کلمه برای افراد امروزی، انگلیسی اولیه غیر قابل خواندن است. اگر باور نمی کنید تلاش کنید متن زیر را که از کتاب حماسی "Beuwolf" برداشت شده است بخوانید، ولی زیاد خودتان را خسته نکنید.

HWÆT, WE GAR-DEna in geardagum,

þeodcyninga þrym gefrunon,

hu ða æþelingas ellen fremedon!

oft Scyld Scefing sceaþena þreatum,

monegum mægþum meodosetla ofteah,

egsode eorlas, syððanærest wearð

feasceaft funden.

خیلی از کلماتی که اکنون در انگلیسی استفاده می کنیم از این انگلیسی قدیمی آمده اند. اگر انگلیسی قدیمی انسان بود شاید از او به خاطر خدمتی که به زبان معاصر انگلیسی کرده تشکر می کردیم، ولی بعید است که زبان ما را حتی برای یک تشکر ساده متوجه شود!

3)     هر سال نزدیک 4000 کلمه جدید به دیکشنری اضافه می شود

یعنی با یک محاسبه ساده می توان فهمید که هر 10 سال 40000 لغت جدید به زبان انگلیسی اضافه می شود. طبق یک گزارش، تقریبا در هر 98 دقیقه یک کلمه جدید ساخته می شود. شاید نتوان عددی دقیق بیان کرد، ولی به طور تقریبی، هر متکلم مسلط به زبان انگلیسی بین 35000 تا 75000 کلمه بلد است که البته شاید از خیلی از آنها را استفاده نکند. بنابراین اگر شخصی 20 سال سن داشته باشد، احتمالا تعداد کلمات جدیدی که بعد از تولد او به زبان انگلیسی اضافه شده است بیشتر از کل دایره لغات آن شخص است!

4)     انگلیسی سومین زبان دنیا از نظر تعداد متکلم به عنوان زبان اصلی است

احتمالا شما هم فکر می کردید که انگلیسی از نظر تعداد افرادی که به عنوان زبان مادری آن را می آموزند اولین زبان است، ولی اشتباه فکر می کردید. اولین زبان دنیا از این نظر ماندارین یا همان زبان چینی است که با تعداد تقریبی 1 میلیارد و 200 میلیون متکلم بدون هیچ رقیبی می تازد.

رتبه دوم متعلق به زبان اسپانیایی با 414 میلیون متکلم و نهایتا انگلیسی با 335 میلیون در رتبه سوم قرار دارد. لازم به ذکر است این تعداد ارقام برای تعداد متکلمین این زبان ها به عنوان زبان مادری است و بدون شک از نظر تعداد افرادی که زبان انگلیسی را چه به عنوان زبان مادری و چه به عنوان زبان دوم صحبت میکنند، انگلیسی هیچ رقیبی ندارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۶
کالج آریام

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی